G jak geny

, Szkolenie z zakresu masażu Bańkami Chińskimi

Aspekt długowieczność towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów. Recept na długie życie szukano we wszystkich cywilizacjach, niezależnie od miejsca zamieszkania i czasu bytowania. Motywacja owych poszukiwań oparta jest m.in. na fakcie, że ostatnim z etapów życia człowieka jest starość, stan z którym jest nam najtrudniej się pogodzić, który często trudno zaakceptować i do którego także nie jesteśmy przygotowani, choć towarzyszy człowiekowi od zawsze. Starzejemy się od narodzin, a większość chorób jest wynikiem niewłaściwego odżywiania i braku aktywności ruchowej. Platon mawiał: „zdrowie jest najpierwszym darem, uroda drugim, a bogactwo trzecim”.

Postępujące z wiekiem dysfunkcje komórek i narządów prowadzą ostatecznie do śmierci, a spośród licznych teorii w tym zakresie wymienia się m.in.: zużycia komórek, tempa życia, restrykcji kalorycznej, wolnorodnikową, mutacji somatycznych, komórkową i telomerową.

Chore ciało ma swój początek w mózgu każdego człowieka, gdyż wmówiono nam, że w obszarze zdrowia z każdą przypadłością można pójść do lekarza, a on znajdzie panaceum na większość dolegliwości. Dotyczą one: układu krążeniu, chorób nowotworowych, przewodu pokarmowego, otyłości, stresu. Człowiek zapomniał o odpowiedzialności za swoje zdrowie, a może świadomie powierzył ją lekarzom ?!

Mając powyższe fakty na uwadze, a więc w głównej mierze styl życia i środowisko, zastanawiając się jak wzmocnić mechanizmy obronne własnego ciała i wykorzystać umysł do tworzenia tarczy obronnej, należy przestrzegać fundamentalnych zasad, bez których nie ma długiego życia i co najważniejsze zdrowia które powinno mu towarzyszyć! Należą do nich: właściwa dieta, odpowiedniej jakości woda i suplementacja dobrana indywidualnie dla każdej osoby, wyrażane – a nie tłumione emocje, stan spokoju i radości, a nie depresja i stres, współpraca z otoczeniem – a nie izolacja społeczna, akceptacja samego siebie i swoich wartości – a nie negowanie swojej tożsamości, aktywność fizyczna – a nie siedzący tryb życia.

Na przestrzeni ostatnich wieków priorytetem było przede wszystkim leczenie, a nie zachowanie zdrowia i profilaktyka zachorowań. Leczenie chorób nie wpływa na obniżenie zachorowalności, ale wzrost zachorowań zmusza lekarzy w pierwszej kolejności do walki z nimi. Aby profilaktyka zachorowań spełniła pokładane w niej nadzieje i była rzeczywiście efektywna, powinna potęgować funkcje życiowe organizmu!!!

Starzenie jest naturalnym i nieuniknionym procesem w życiu człowieka, ale jego spowolnienie leży w gestii każdego z nas. Osoby z pozytywnym nastawieniem do otoczenia żyją najdłużej, a często głównym czynnikiem łączącym ludzi, którzy przeżyli ponad 100 lat jest radosna osobowość. Wśród badaczy dominował do tej pory pogląd, że za procesy starzenia odpowiada ponad 1 tys. różnych genów. Gen lub grupa genów decydujących u ludzi o wyjątkowo długim życiu znajduje się na chromosomie 4. Tajemnica długowieczności tkwi nie tylko w genach, ale w znacznej mierze w sposobie odżywiania się i stylu życia.

Zdrowy i aktywny styl życia może przedłużyć życie przeciętnego seniora o 5-6 lat – informują naukowcy na stronach internetowych „British Medical Journal.” Potwierdzono, że ciągła aktywność fizyczna jest jednym z podstawowych filarów długowieczności. Dodatkowo odkryto, że małżeństwo i regularne, prowadzone bardzo długo życie seksualne ma pozytywny wpływ na długowieczność. Długowieczni śpią 6-7 godzin i jedzą z umiarem, a większość z nich to ludzie szczupli, zjadają świeże posiłki – tuż po przygotowaniu i korzystają z produktów z własnego ogródka, czyli z pożywienia z tego regionu, w którym żyją. Życiową decyzją jest inwestycja w zdrowie i w wiedzę, jedno i drugie przyda się każdemu człowiekowi do końca jego dni! Prawidłowo funkcjonujący organizm potrzebuje ruchu, powietrza, wody ale również zawartych w pożywieniu witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uczestniczą one w procesach metabolicznych i wspomagają pracę serca, układu krążenia, układu oddechowego, przewodzą impulsy nerwowe, wpływają na produkcję hormonów, regenerują komórki, warunkują skuteczną walkę z infekcjami, przeciwdziałają czynnikom chorobotwórczym oraz procesom starzenia biologicznego. Jeśli chcesz cieszyć się długim życiem, dobrym zdrowiem i kondycją fizyczną zaprzyjaźnij się z suplementacją, która w dzisiejszych czasach jest niezbędna, aby w powyższych obszarach osiągnąć harmonię!!!

W realizacji tak obranego celu pomogą Ci suplementy:

Coraz więcej pisze się i mówi o seniorach oraz o problemach im towarzyszących, ale czy to przekłada się na poprawę ich zdrowia? Choć w przypadku seniorów występują najczęściej problemy przewlekłe, to nie powinni oni zrzucać wszystkich towarzyszących im niedogodności na ,,wiek” – spuchnięte kończyny dolne, nadwaga, wysokie ciśnienie itd. Wiek jest silnym czynnikiem ryzyka pewnych chorób, ale to że ktoś jest seniorem w jesieni życia, nie oznacza, że musi chorować. Wyniki badań seniorów dbających o swoje zdrowie bywają naprawdę dobre i zaskakujące, dzięki temu żyją oni z pewnością dłużej, ciesząc się z każdego dnia i planując swoje kolejne lata w oparciu o codzienną aktywność fizyczną wspartą suplementacją!!!

Najbliższe szkolenia

O FizjoCoach

Fizjo Coach to międzynarodowy projekt poświęcony organizacji szkoleń i warsztatów w zakresie fizjoterapii, masażu, odnowy biologicznej, sportu, tapingu, terapii manualnej, postawy ciała, diagnostyki oraz dietetyki.

Dane firmy

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019